Moringa

Moringa
Moringa oleifera from Tenerife

27.4.17

Personlig erfarenhet: Moringa och MTT-kapslarna har en positiv påverkan på hälsan

I början av det nya årtusendet lärde jag känna vattenforskare och vattenforskning. Under flera år ägnade jag mycket tid åt att fördjupa mig i vattenfrågorna och lärde mig mycket. Idag är detta nog vardagskunnande för varje kvinna och man. Och det är ju utmärkt och bra. 

Det finns visserligen en sak från denna tid som jag av och till tänker på. Min vän, vattenforskaren Peter Gross, konstaterade ofta att den som spar i upprätthållandet av sin hälsa, kommer senare att behöva satsa mycket pengar i den.

När jag lärde känna honom, var jag omkring 50 år gammal. Innan dess hade jag redan, ett par årtionden tidigare, börjat notera samma sak. Nu är jag drygt 70 år "gammal". Således har jag haft tid och möjlighet att personligt kunna uppleva denna "kunskap".

Under alla dessa årtionden har jag inte satsat speciellt mycket på att springa hos olika läkare, eller på att skaffa mig en uppsjö av mediciner. Däremot har jag valt att huvudsakligen välja sk. alternativa behandligar, möjligast ren föda och, vid behov, naturliga kosttillskott.



En av de största investeringarna i min hälsa under de senaste åren är MoringaGardens MTT-kapslar. - Jag har också tidigare skrivit ett par artiklar om dessa -.Den mängd pengar som behövs för att skaffa dem (en årssats) , motsvarar nog en veckas semester på en av grannöarna. Jag har alltså i stället av semester valt att skaffa MTT-kapslarna.

Nu - efter ett drygt år - har jag kunnat lägga märke till det "positiva" som har hänt i min kropp och vad av det "negativa" inte har hänt. Dvs. med tanke på det som förväntas att hända när kropper blir äldre.

Enligt de som utvecklade produkten är ett år den kortaste tiden för att kunna se förändringarna.

Den terapeut som under flera år har haft öga på mitt fysiska tillstånd, konstaterade vid det senaste besöket att topparna i mina kromosomer - telomererna - hade slutat att bli kortare. Troligtvis kommer de inte att bli längre, vilket innebär att jag inte kommer att se "yngre" ut. Men å andra sidan kommer jag nog inte heller att åldras mycket på utsidan.

Det viktigaste är kanske inte att ha fasta muskler och relativt slät hy. Det som känns viktigare är att slippa alla dessa sjukdomar som människan nästan automatiskt anses bli drabbad av när hon blir äldre.
Naturligtvis är denna erfarenhet ganska ny för mig, men jag ser de kommande åren med tillförsikt. Det blir ytterligare år och åldern ökar på pappret. Det kan jag naturligtvis inget för. Men som en experiment och erfarenhet har allt detta gott och väl ersatt den semester på grannön, som nu inte blev av.

En artikel om telemorerna  
Video: Regenerate your Telomeres and Stay Young Forever - Rain Sounds
Video: Dr.Bruce Lipton berätta om telomererna 

De tidigare artiklarna om MTT-kapslarna
MTT - källan till ungdom och vitalitet
Om MTT- kapslarna och telomererna
Om telomererna och MTT-kapslarna


Jag har skapat för Facebook gruppen "Min Moringa" där brukar jag berätta mer om moringa och andra saker som har med Tenerifes moringa att göra.

Produktinformation + beställningarna


April 2017,  © Gracia Penttinen
Denna artikel kan delas fritt vidare, men endast om  texten behålls i sin helhet utan att ändra den, och att namnet till författaren  - Gracia Penttinen - och denna blogg anges

Mer om moringa på svenska
Mirakelträdet Moringa odlas i Güímardalen på Tenerife
När moringa kom till Jorden
Om zeatin och moringa
Moringa och lagen om luftens renhet på Kanarieöarna
Moringa – mirakeltäd och undomens källa – växer på Tenerife
Solen, månen, maya och Tenerifes moringa
Moringa för seniorer - Moringa kan vara en välsignelse vid högre ålder
En ängel i växtform –utdrag och iakttagelser
Substitut för bröd – av frön och moringa
Varför väljer jag Tenerifes moringa och också rekommenderar den
Hur man kan odla moringa hemma i en kruka
Hur man använder moringa inom den traditionella läkekonsten
MoringaPark i Güímardalen på Teneriffa
Moringafrön kan användas på flera sätt
MTT - källan till ungdom och vitalitet
Om pris och kvalitet – billiga moringaprodukter är inte alltid de billigaste
Om MTT- kapslarna och telomererna
Ny klassificering för MoringaGardens basprodukter
Nyttig tarmbakterie och Moringa bladpulver i samma kapsel
Om telomererna och MTT-kapslarna
Om problem med prostata och hur man kan lindra dem
Moringas värmekrav
Tenerifes moringa och hjärtchackra
Moringa, cancer och förebyggandet av cancer
Moringa användare berättar
Nya produkter i MoringaGarden
Värdens mest värdefulla olja pressas av moringafrön..
Sommarmalört, artemisia annua, som motmedel vid fästingbett 

Några kriterier vid val av moringaprodukter
Kände du till, att man kan rena vatten med moringafrön? 

Ett halmstrå kan bryta åsnans rygg
Namnförändringar i MoringaGardens sortiment     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar