Moringa

Moringa
Moringa oleifera from Tenerife

28.10.16

Tenerifes moringa och hjärtchackra


Redan från den första gången, för ett antal år sedan, när jag fick ett moringafrö på min handflata, kunde jag förnimma jag att det var något viktigt i det. Jag kände att denna växt kan hjälpa till att människorna kan komma att klara sig under den stora förändringsprocess under vilken cellstrukturen i våra kroppar kommer att förvandlas. Denna förändringsprocess pågår nu.

Efter detta har moringa blivit en aktiv del i mitt vardagsliv, såväl i maten som en växtkompis i trädgården. När jag sitter hos dessa trädvänner kan jag känna hur deras milda energi rör sig inom min kropp och känner efter om det finns något som behöver uppmärksammas och helas.

Samtidigt, under mina tenerifeår, har jag iakttagit några små nyheter om öns energitillstånd.

Planetens hjärtchackara
Redan flera år innan jag visste något om moringa, konstaterade en amerikansk medial vän, att Tenerife är knuten till Planetens hjärtchackra. Bergen på Tenerife har kontakt med Uluru, Ayer´s Rock (ursprungsmänniskornas heliga berg) i Australien. Visserligen har jag lagt märke till att numera Uluru sägs vara Pl<netens solar plexus chackra.

Arkipelagens hjärtchackra



Ca. för en vecka sedan såg jag i en lokal tidning en liten nyhet som berättade att en sydamerikansk grupp som forskar i olika energier på Planeten hade varit på Kanarieöarna. Enligt denna grupp - Harwitum - är Tenerife att betraktas som hjärtchackrat i arkipelagen. Alltså en sorts dubbla hjärtchackra.

Tidigare har jag berättat hur moringa växer direkt under solen på Tenerife, på samma breddgrad som i sitt ursprungsland Indien Tenerifes moringa får mycket solenergi som den förmedlar vidare. Den växer i giftfri jord och utan giftspridning från himlen.

Glädjen är en viktig ingrediens under behandlingsprocessen.

Moringa har förmåga att rengöra cellerna från olika gifter. Den ger dem precis de näringsämnen som de behöver.

Med andra ord - här finns redan ett antal positiva effekter, inte sant. Ända från kontakten med Planetens och arkipelagens hjärtchackra till djup individuell rengöring och näringstillförsel av cellerna.

Jag tror att allt detta är viktigt just nu, när våra celler håller på att föryngras och deras och Planetens frekvenshastighet håller på att höjas.


Jag har skapat för Facebook gruppen "Min Moringa" där brukar jag berätta mer om moringa och andra saker som har med Tenerifes moringa att göra.

Info och beställningar av moringaprodukter:

Oktober 2016, ©Gracia Penttinen
Denna artikel kan delas fritt vidare, men endast om  texten behålls i sin helhet utan att ändra den, och att namnet till författaren  - Gracia Penttinen - och denna blogg anges
Mer om moringa på svenska

Mirakelträdet Moringa odlas i Güímardalen på Tenerife
När moringa kom till Jorden
Om zeatin och moringa
Moringa och lagen om luftens renhet på Kanarieöarna
Moringa – mirakeltäd och undomens källa – växer på Tenerife
Solen, månen, maya och Tenerifes moringa
Moringa för seniorer - Moringa kan vara en välsignelse vid högre ålder
En ängel i växtform –utdrag och iakttagelser
Substitut för bröd – av frön och moringa
Varför väljer jag Tenerifes moringa och också rekommenderar den
Hur man kan odla moringa hemma i en kruka
Hur man använder moringa inom den traditionella läkekonsten
MoringaPark i Güímardalen på Teneriffa
Många olika moringaträd i MoringaPark och världen
Moringafrön kan användas på flera sätt
MTT - källan till ungdom och vitalitet
Om pris och kvalitet – billiga moringaprodukter är inte alltid ens de billigaste
Om MTT- kapslarna och telomererna
Ny klassificering för MoringaGardens basprodukter

Nyttig tarmbakterie och Moringa bladpulver i samma kapsel
Om telomererna och MTT-kapslarna
Om problem med prostata och hur man kan lindra dem
Moringas värmekrav

Moringa, cancer och förebyggandet av cancer
Moringa användare berättar
Nya produkter i MoringaGarden
Personlig erfarenhet: Moringa och MTT-kapslarna har en positiv påverkan på hälsan
Värdens mest värdefulla olja pressas av moringafrön..
Sommarmalört, artemisia annua, som motmedel vid fästingbett
 


Några kriterier vid val av moringaprodukter
Kände du till, att man kan rena vatten med moringafrön? 

Ett halmstrå kan bryta åsnans rygg
Namnförändringar i MoringaGardens sortiment
  

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar